Bybor på loppis

Idag har det varit flyttloppis här på mormor och morfars gård. Ganska mycket folk kom.
Och jag såg igår att det låg en locktång där som var till salu och ville köpa den, men mormor sa att jag såklart skulle få den. Så då fick jag den! :)

Igår köpte jag gladiatorskor också. Och syrran köpte två par andra skor. Samanlagt blev det 380, prisvärt alltså.
Idag var vi en snabbis över till Kiruna för att hämta min brorsa och hans kompis som kom med tåg.
Dom ska vara i skogen, fiska och tälta i ett par dagar och leva vildmarksliv. Låter roligt tycker jag.
Vi hann iaf gå på stan en snabbis i kiruna. Tänkte köpa ett par ljusblåa midjeshorts som hade kostat 300, men endast kostade 89.
Ångrade att jag inte köpte dom.. :(
menmen, sånt är livet. Vi ska ju ändå åka till Umeå jag och syrran eftersom att mamma och låssaspappa ska utomlands. Då blir det att shoppa där, och då hittar man väl alltid något?

Igår var vi förresten hos syrrans farmor och farfar som bor här. Man får alltid fika och jag får nästan alltid pengar(och dom såklart).
Jag får typ dåligt samvete. Jag fick en hundralapp igår! Hennes farfar sa: Nåh! Köp godis för det här nu då.
Hahah, men jag vill spara till en platt-tv. Till mitt nya rum skulle det var super.
Gud vilket långt inlägg. Tror ingen orkar läsa, men men.

Annars händer det inte så mycket här. Vi åt parisarkorv och potatissallad till middag om någon var intresserad.
Imorgon blir det hemfärd.

Gud vad jag kommer att sakna denna lilla by. Alla är så snälla och glada. När vi var och handlade skor så hade mamma kort, och dom tog inte emot kort där. Då fick vi ta skorna och komma tillbaka efter vi hade varit och handlat. Dom litar ju på oss.
Ett stort vitt tält brukar stå på andra sidan sjön. Det är en kille som har loppis där.
Förra året gick jag in där, men han var inte där. Jag skulle köpa lite undulatgrejer. Då stod det en lapp i en burk:
Om jag inte är här, lämna då pengarna i den här burken.
Jag kommer sakna Vittangi något så fruktansvärt. Att alla känner alla och så. Det är så mysigt här.

Ha det superbra.
Puss och hej.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0